//dOlly snOw




sakit mata

Selalunya, bila orang sakit mata aku tak pernah tau macam mana sakitnya "sakit mata" ni. Selalu buat tak reti je bila orang kena ni. Tapi bila dah kena kat diri sendiri baru faham dan baru tau penderitaan orang yg kena sakit mata ni. Ya Allah, betul2 menguji kesabaran yang tinggi.

Nilah pertama kali aku kena sakitmataYa Allah sedihnya Allah je yang tau. Masa ni Allah betul2 uji kesabaran kau. Cuba bayangkan, masa kau sakit takde siapa dengan kau, semua orang tinggalkan kau. Diaorang keluar sana sini, pergi enjoy sana sini sedangkan kau? mengharapkan ada yang memahami semuanya pergi tinggalkan kau. Lagi2 orang yang betul2 kau harapkan. Apa perasaan kau bila orang yang kau betul2 harapkan cakap tanak jumpa kau bila dapat tau kau dapat sakit mata mcmni? kononnya takut berjangkit sedangkan kawan sebilik kau pon tak kesah yg kau ada sakit ni? Kecik hati yang teramat sangat.Bila nak bagi barang boleh pulak cakap pastkan kat sesiapa. Ya Allah dalam tak sedar sebenarnya kau guriskan lagi hati aku. Aku sakit mata bukannya sebarkan sakit yang boleh bawa maut. Hina sangat ke sakit mata mcm aku ni? keji sangat ke sakit mata mcm aku ni? baru aku sakit mcmni kau dah nak jauhkan diri dengan aku. cuba satu hri nanti bila aku dah nak mati. agaknya kau terus tinggalkan aku. Tak apalah. aku faham apa yang jadi sekarangni :( Lepastu kat sini bila kau sorang takde siapa nak jaga kau, apa kau rasa? ye, memang tak boleh nak harapkan 100% orang akan ada dengan kita. Tapi, entahla, rasa kecik hati tu Allah je yang tau apa yang aku rasa sekarangni. Semua perbuatan kau terbatas. Nak keluar tak boleh, nak itu tak boleh nak ini tak boleh yng boleh kau bangun makan ubat then tidur balik. Dri semalam sampailah harini aku tidur je. Dri last aku makan malam semalam sampailah harini aku tak makan apa pon. lapar dia Allah je yang tau. Nak keluar tak boleh mata sakit. Nak minta tolong orang takde siapa yang nak tolongkan. 

Aku bukan nak minta simpati sesiapa cuma kecewa dengan sesetengah orang. Kau tak ambil peduli pon perasaan aku, eventho benda tu dalam cara yg bergurau je apa aku ambil hati tau tak. bagi kau ye kau tak rasa pape, cuba kau alami apa yang aku rasa ni dulu, baru kau tau siapa yg akan ada dengan kau siapa yang akan tinggalkan kau. Dan masa ni aku taktau kenapa ayat uncle tu masih bermain dalam fikiran " youre not the only one" 

sakit? please pergi dari aku. Aku mohon sangatsangat :'(




Older Post | Newer Post